Ledelse af medarbejdere i organisatoriske krise

Målgruppe:

  • Personaleledere, funktionsledere og generalister
  • Stabsfunktioner som HR

Overordnet indhold:

  • Hvordan og hvorfor vi reagerer som vi gør i organisatoriske krisesituationer
  • Hvordan ledere kan identificere og træffe effektive beslutninger under pres
  • Teknikker til klar og effektiv kommunikation
  • Emotionel intelligens og lederskab, herunder håndtering af egne følelser og behov
  • Konflikthåndtering, opbygning af tillid og fremme af samarbejde under vanskelige forhold
  • Hvordan man kan evaluere og lære af en krisesituation

Du får også svar på følgende spørgsmål:

  • Hvordan kulturelle forskelle kan påvirke krisekommunikation og ledelsesstile
  • Lære vigtigheden af at opbygge og vedligeholde et netværk af støtte
  • Hvordan lederen passer på sig selv før, under og efter en organisatorisk krise

Viden om:

  • Krisepsykologi
  • Emotionel intelligens
  • Bias og mentale modeller
  • Krisekommunikation
  • Konflikthåndtering
  • Tillidsopbyggende ledelse

Kontakt os på claus@resilientpeople.dk og hør nærmere om hvornår vi afholder næste kursus. 

En ganske almindelig dag på jobbet - hvor det ender med at gå virkelig galt

Få en grundlæggende forståelse af risikostyring, der gør dig forberedt på hvad der sker før, under og efter at noget går virkeligt galt på din arbejdsplads

Antal dage: 1 – 2 dage

Sværhedsniveau: Let, introduktion til fagområdet